Koidream schreef:
skinny schreef:
juist goed !!!
die dieren levenslange opsluiting geven,
Ik zie in uw handtekening dat ook jij dieren houdt, zijn die vrijwillig tot bij u gekomen, of heb je die ook gekocht voor je eigen vermaak en plezier?
Je hoort me niet zeggen dat die dieren het slecht hebben bij u hé, maar de dag dat ze u aanvallen mag iedereen dus roepen "'Juist goed, t is Skinny zijn eigen fout"
Domme reactie hé, bijna even dom als die van u...
p.s. ik keur zeker niet goed dat dieren in gevangenschap moeten leven Als je het algemeen wil stellen kan/mag er geen enkel dier nog gehouden worden door de mens. Dus... geen vlees meer op ons bord, geen hond of kat meer in onze woonkamer, geen paarden meer om een boswandeling of wat dan ook te maken enz. Nogal cru gesteld misschien... maar zo is het toch!
Relativeer dit even en je komt tot de conclusie dat het een ondoordachte gedachte is om zo te denken.
Ik heb heel lang geleden (1981) Sea World bezocht in Orlando en ik vond die shows meer dan de moeite waard. Toen leefde Shamu nog, een prachtige orka. Ik heb er nog altijd mooie herinneringen aan.
Een ongeluk kan steeds gebeuren. Denk maar aan die Belgische olifantentrainster die onlangs nog is gewond geraakt doordat haar olifant een misstap deed. Zij heeft het er levend vanaf gebracht, maar is zwaar gewond. Toch besloot ze direct na ontslag uit het ziekenhuis om de olifant een bezoekje te brengen.
Ik wil maar zeggen.... een ongeluk zit in een klein hoekje. Alleen vind ik het raar dat ze die orka die toch al 2 mensen voordien vermoord/gedood heeft, al dan niet opzettelijk nog gebruikt werd om shows te geven, of zowiezo nog getraind werd. Daar kan ik eigenlijk met mijn verstand niet bij. Het is toch zo dat eenmaal een hond iemand serieus gebeten of aangevallen heeft gedood wordt. Hadden ze misschien ook beter met die orka gedaan. Hoe spijtig voor het dier ook. Ik hoop maar dat ze nu een goede beslissing nemen zodat dit in de toekomst niet meer mogelijk kan zijn.
Groetjes, Tarziebie,