www.1000-poot.com

Duizend en één vragen forum
Het is momenteel 09 Sep 2010 23:02

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: orka dood trainer
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2010 12:49 
grootpoter
grootpoter
Gebruikers-avatar

juist goed !!!
die dieren levenslange opsluiting geven,
en kunstje laten doen voor eten !
het moest dagelijks gebeuren,
zal ze leren dieren misbruiken voor vermaak van de mensen !

Orka doodt trainer in SeaWorld
Een orka heeft woensdag in het beroemde pretpark SeaWorld in Florida voor de ogen van verschillende toeschouwers een trainer gedood. Het incident vond plaats enkele minuten voor de show begon. Volgens CNN zou het mannelijke dier in het verleden ook al betrokken geweest zijn bij een dodelijk incident.

Over de precieze omstandigheden van het ongeval woensdag bestaat nog onduidelijkheid. De 40-jarige vrouwelijke trainer was in elk geval één van de meest ervaren van het attractiepark. Volgens de politie is ze uitgegleden en in het bassin gevallen, waarna de orka haar deed verdrinken. Maar volgens ooggetuigen werd de vrouw dan weer aangevallen door het dier, dat uit het water sprong en haar als een lappenpop dooreen schudde en tussen zijn tanden vermorzelde. De orka, Tilikum, weegt zo'n 5 ton en is dertig jaar oud. Volgens CNN zou het dier in het verleden ook al betrokken geweest zijn bij een dodelijk incident. In 1999 drong een man na sluitingstijd het park binnen, maar werd er een dag later dood teruggevonden bij de walvissen. Het ongeval van woensdag was het zwaarste in de geschiedenis van het attractiepark. (VDH)

Profiel  

Titel: Re: orka dood trainer
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2010 16:34 
Kermisattractie
Kermisattractie
Gebruikers-avatar

tis al wel zijn 3de dodelijke slachtoffer he :-?

hln schreef:
Het is niet duidelijk wat er precies gebeurd is aan het bassin van SeaWorld. Tillikum had wel een 'strafblad', een gewelddadig verleden. In 1991 bracht de 'killer whale', zoals de orka in het Engels genoemd wordt, ook al een trainer in 'Sealand of the Pacific' in Canada tot de verdrinkingsdood. En in SeaWorld in Orlando werd in 1999 het lijk van een man gevonden in het bassin van 'Tilly'. De orka had hem doodgebeten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2010 19:11 
poter
poter
Gebruikers-avatar

skinny schreef:
juist goed !!!

Ik zie in uw handtekening dat ook jij dieren houdt, zijn die vrijwillig tot bij u gekomen, of heb je die ook gekocht voor je eigen vermaak en plezier?
Je hoort me niet zeggen dat die dieren het slecht hebben bij u hé, maar de dag dat ze u aanvallen mag iedereen dus roepen "'Juist goed, t is Skinny zijn eigen fout"
Domme reactie hé, bijna even dom als die van u...

p.s. ik keur zeker niet goed dat dieren in gevangenschap moeten leven

http://koi.2link.be
http://djembe.2link.be/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2010 19:32 
overgrootpoter
overgrootpoter
Gebruikers-avatar

Koidream schreef:
skinny schreef:
juist goed !!!

Ik zie in uw handtekening dat ook jij dieren houdt, zijn die vrijwillig tot bij u gekomen, of heb je die ook gekocht voor je eigen vermaak en plezier?
Je hoort me niet zeggen dat die dieren het slecht hebben bij u hé, maar de dag dat ze u aanvallen mag iedereen dus roepen "'Juist goed, t is Skinny zijn eigen fout"
Domme reactie hé, bijna even dom als die van u...

p.s. ik keur zeker niet goed dat dieren in gevangenschap moeten leven

Als je het algemeen wil stellen kan/mag er geen enkel dier nog gehouden worden door de mens. Dus... geen vlees meer op ons bord, geen hond of kat meer in onze woonkamer, geen paarden meer om een boswandeling of wat dan ook te maken enz. Nogal cru gesteld misschien... maar zo is het toch!

Relativeer dit even en je komt tot de conclusie dat het een ondoordachte gedachte is om zo te denken.

Ik heb heel lang geleden (1981) Sea World bezocht in Orlando en ik vond die shows meer dan de moeite waard. Toen leefde Shamu nog, een prachtige orka. Ik heb er nog altijd mooie herinneringen aan.
Een ongeluk kan steeds gebeuren. Denk maar aan die Belgische olifantentrainster die onlangs nog is gewond geraakt doordat haar olifant een misstap deed. Zij heeft het er levend vanaf gebracht, maar is zwaar gewond. Toch besloot ze direct na ontslag uit het ziekenhuis om de olifant een bezoekje te brengen.
Ik wil maar zeggen.... een ongeluk zit in een klein hoekje. Alleen vind ik het raar dat ze die orka die toch al 2 mensen voordien vermoord/gedood heeft, al dan niet opzettelijk nog gebruikt werd om shows te geven, of zowiezo nog getraind werd. Daar kan ik eigenlijk met mijn verstand niet bij. Het is toch zo dat eenmaal een hond iemand serieus gebeten of aangevallen heeft gedood wordt. Hadden ze misschien ook beter met die orka gedaan. Hoe spijtig voor het dier ook. Ik hoop maar dat ze nu een goede beslissing nemen zodat dit in de toekomst niet meer mogelijk kan zijn.

Groetjes, Tarziebie, :bye:

Supporter Standard.... in hart en nieren!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2010 18:12 
overgrootpoter
overgrootpoter
Gebruikers-avatar

ze noemen zo 'n orka ook een "killer-whale"
maar ja, zo zwart met witte plekskes, schoon toch he, zo'n reuze-knuffeltje
mss heeft die toch eens willen laten zien wie de baas is?

ze hebben daar trouwens ook al eens een film over gemaakt: "Free Willie"
misschien moesten ze dat dan toch maar eens doen ook?

maar de mensen moeten toch ook nog "ge-amuseerd" worden ....

... en ondertussen: shit happens

:-?

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]