www.1000-poot.com

Duizend en één vragen forum
Het is momenteel 09 Sep 2010 22:42

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Goedkope vliegtuigtickets VS
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2010 18:12 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Ik heb er wel Sequoia moeten voor schrappen, maar dat is daar blijkbaar toch nog behoorlijk koud in die periode. En nu hebben we een extra dagje Vegas, Zion of Bryce.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2010 20:52 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Las Vegas:
Is een kamer met zicht op de strip (zuidelijk gedeelte, aan Excalibur) eigenlijk de moeite? Of is het vooral extra lawaaierig? :huh:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Feb 2010 01:37 
betovergrootpoter
betovergrootpoter
Gebruikers-avatar

Is meegenomen, maar ik zou daar niet teveel belang aan hechten. De hotels zijn zo groot en soms ook redelijk ver van de straat af gelegen dat je eigenlijk toch geen fatsoenlijk zicht hebt op de strip, behalve de voorbijdaverende auto's.
Lawaai ga je er niet meer hebben, de kamers in deze hotels zijn zo goed geïsoleerd dat je nooit het verschil tussen dag en nacht ziet of hoort eens de gordijnen dicht. Maar je gaat ook niet veel op de kamer zijn veronderstel ik hé en als je slaapt zijn uw oogskes toch dicht en dan heb je aan zicht op de strip ook al niks.

Oppassen voor minibars op de hotelkamers in Las Vegas trouwens. Gisteren nog op TV gezien van iemand die zich hierdoor had laten vangen. Alles wat je uit de koelkast haalt, wordt aanzien als geconsumeerd en wordt rechtstreeks op je hotelrekening verrekend (aan 5 USD per stuk, of dat nu cola of iets anders was) Dus : kijken en terugzetten kost 5 dollar :shock: .
Oppassen met de klein mannen dus :D

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Feb 2010 22:49 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Genoteerd! :ok

Volgende vraag:
Donderdag vertrekken we uit Las Vegas, en het volgende hotel dat vastligt is in Tusayan (Grand Canyon) op zondagavond.
Iemand een idee hoe we de tijd daartussen het best opvullen?
Ik dacht donderdagvoormiddag naar Zion te rijden (kleine 3 uur rijden), en dan te zien of het daar meevalt. Ik heb al op verschillende plaatsen gehoord dat Zion een heel geschikt park is om met kinderen te doen, omdat de wandelingen daar gemakkelijk zijn. Maar 3 dagen Zion is misschien wat van het goede teveel, dus we zouden Bryce er ook nog kunnen bijnemen. Aan te raden, of niet echt? En indien ja, moeten we dan meer tijd voorzien bij Zion, of bij Bryce?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2010 16:38 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Niemand?

Zal ik echt zelf de bikkelharde keuze moeten maken tussen Zion of Bryce, of allebei? :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2010 17:41 
betovergrootpoter
betovergrootpoter
Gebruikers-avatar

3 Dagen Zion is te veel, zeker als je weet dat er in de buurt zoveel te zien en te doen is.
Ik vond Zion overigens niet zo'n interressant park. Bryce is vele malen mooier en interressanter dan Zion.
Dus als je toch 3 dagen hebt, doe de beide parken ;-)

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2010 17:45 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Ja, maar Zion is kindvriendelijker, zegt men dan weer. Gemakkelijker wandelingen en zo...
1 dag Zion, 2 dagen Bryce, of omgekeerd?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2010 18:09 
betovergrootpoter
betovergrootpoter
Gebruikers-avatar

In Zion kan je praktisch niet langer blijven dan een dag.
Je parkeert de wagen, gaat het park binnen, neemt er een bus die aan alle bezienswaardigheden of belangrijke plaatsen stopt, je stapt op en af waar je wil (de bussen rijden heel regelmatig) en als die tour klaar is sta je weer aan de parking.
Ik kan me niet voorstellen dat je er 2 dagen kan bezig blijven, idem voor Bryce.
Je kan er wel vrij rondlopen maar 2 dagen zulke wandelingen maken is dan ook weer overdreven daar deze toch wel redelijk vermoeiend zijn, en als je één goeie wandeling maakt heb je een hele mooie indruk van het park. Een tweede is waarschijnlijk toch maar een kopie van de eerste daar je toch in hetzelfde landschap blijft rondwandelen en na dag één de grootste verwondering over is, want die heb je toch wel in Bryce.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2010 18:35 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

OK. Duidelijk. :ok

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2010 23:17 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Ik heb juist eens naar de weersvoorspellingen gekeken voor die periode (10 april) in en rond Bryce Canyon, en het ziet er daar toch behoorlijk koud uit. Gemiddeld 8°, met zelfs kans op vrieskou en sneeuw. Nu begrijp ik waarom er in de Ruby's Inn nog plaats is aan deftige prijzen. Bij Zion is het dan toch een stuk warmer.
Stel dat Bryce geen optie is, zijn er dan nog andere (warmere) plaatsen te bezoeken tussen de trip van Las Vegas/Zion naar de Grand Canyon?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Feb 2010 01:05 
betovergrootpoter
betovergrootpoter
Gebruikers-avatar

Bryce is altijd een optie ook al is het kouder. Een extra trui aan en hup : wandelen :-D
Het is zo mooi dat je het niet mag overslaan en als er dan al eventueel een beetje sneeuw op de topjes zou liggen maakt dit het alleen maar romantischer :wubby: Bryce is als een groot sprookjeskasteel (vind ik).
Stel dat er sneeuw zou liggen kan je nog altijd de gelijkvloerse wandelingen doen, daar zie je ook al veel van het park.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 Feb 2010 17:33 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Allé kom, dan gaan we Bryce misschien toch inpassen in het programma.

En volgende vraag:
Ik weet dat we in Florida voldoende hadden aan een kaart van de staat om onze weg te vinden. Is een GPS een meerwaarde, wetende dat we wel wat in LA en SF gaan rondrijden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 Feb 2010 00:45 
betovergrootpoter
betovergrootpoter
Gebruikers-avatar

Wij zijn voor het GPS tijdperk in San Francisco geweest :D en het is een heel makkelijke stad om rond te rijden.
We hadden enkel een klein toeristisch stadsplan en dat was voldoende, de stad zit - zoals de meeste Amerikaanse steden - logisch in elkaar.
Over LA kunnen we niks zeggen, daar zijn we niet geweest (met een hele grote boog omheen gereden zelfs)

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Feb 2010 01:25 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Ruby's Inn is geboekt. Bryce zal dus op het programma staan.
Voor logement bij Zion ben ik nog aan het twijfelen. Springdale ligt natuurlijk perfect, maar in Hurricane, een half uur verder, kan ik aan de helft van de prijs boeken... :denk:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 Feb 2010 13:40 
overgrootpoter
overgrootpoter
Gebruikers-avatar

Ligt eraan wat de hotels te bieden hebben maar als dat gelijkwaardig is dan zou ik voor Hurricane gaan. Dat half uur is zo om, da`s de tijd die de gezinsleden toch nodig hebben om fatsoenlijk wakker te worden :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2010 16:36 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Nog 22 dagen. 8)

En voor alle potentiële inbrekers die meelezen en die denken, nu gaan we daar eens onze slag kunnen slaan: Mijn vader komt drie weken logeren om op de kater te passen, en hij is toch bijna de helft groter als ik, sedus...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2010 18:38 
DimiTator
DimiTator
Gebruikers-avatar

:shock: Zo ne grote kater?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2010 19:32 
Ridder in de orde van de gulden poters
Ridder in de orde van de gulden poters
Gebruikers-avatar

Die krijgt allicht meer over zijn tand dan zijn baas :D

When I die, I go to heaven because I spend my life in hel

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2010 00:32 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Nu had ik mij daarnet toch bijna een kemel geschoten. :shock:

Ik reserveer online een hotelleke in LA (we moeten wel op hotel gaan, want zowel Angelina, Jennifer, Meg, Julia en Sandra hebben laten weten dat ze helaas niet thuis zijn op het moment dat we daar passeren, en we dus niet bij hen kunnen logeren, en bij Beckham en zijn vogelverschrikker zie ik dat niet zitten). Ik reserveer dus online en vul alle gegevens in (vergeet eerst het postnummer van Bedrock, maar dat vul ik nog in nadat ik een foutmelding krijg) en klik op OK. Opgelucht dat ons laatste hotelleke geboekt is, check ik nog even met een half oog de reservatiegegevens. Blijkt dat door die foutmelding op het postnummer van Bedrock, de datum van reservatie teruggesprongen is naar de datum van vandaag, ipv de oorspronkelijke 17 april. Ik had dus voor vannacht een hotel geboekt in LA. :shock: :shock: :shock:
Aangezien ik het niet zie zitten om eventjes over en weer te gaan voor één nachtje, pleeg ik dus een telefoontje naar Jeff Bridges om te vragen of hij dat misverstand niet kan gaan rechtzetten voor mij. Maar de Jeff was blijkbaar nog niet nuchter genoeg na het Oscarfeestje van twee dagen geleden want hij deed of hij mij niet kende. :bala:
Ik beslis dus dan maar om het zelf te regelen en bel naar het telefoonnummer dat vermeld staat op de website. Ik krijg een vriendelijke madam aan de telefoon van een overkoepelende organisatie. Ze kijkt de boekingsgegevens na, en zegt dan doodleuk dat de annulatietermijn van 24 uur voor aankomstdatum helaas verstreken is aangezien de aankomstdatum vandaag is. :shock: :shock: :shock: 'Goodbye sir, and have a nice day'

Maar iedereen die mij kent, weet dat ik het daarbij niet laat! Ik schiet in een franse colère, bel naar den Arnold, leg hem de zaak uit, en zeg hem dat ik het telefoonnummer van het hotel zelf wil hebben. Den Arnold verstaat mijn probleem onmiddellijk, gaat efkes het telefoonnummer zoeken ('I'll be back' zegt em), en 2 minuten later hang ik al aan de telefoon met de hotelmanager. Ik leg hem de zaak uit, zeg dat den Bruce (Willis, niet Springsteen) en de Jean-Claude zullen langskomen om zijn etablissement wat te reorganiseren als hij niet toegeeft, en uiteindelijk kan de mens niet anders dan mijn reservatie annuleren, en te wijzigen in de juiste.

Eind goed, al goed. Maar moraal van het verhaal: het is dus toch handig om wat mensen te kennen daar in de VS. :ok

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2010 10:58 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Nog een vraagje:

Hier op het werk beweert iemand dat je een internationaal rijbewijs nodig hebt om in de VS rond te toeren. Ik betwijfel dat sterk, aangezien ik een paar jaar geleden in Florida ook gewoon met mijn oud Belgisch rijbewijs heb rondgereden, zonder dat daar iemand een opmerking heeft over gemaakt. Is dat internationaal rijbewijs nodig (bvb als je daar bij een ongeval betrokken bent of zo, als bewijs naar de politie)?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2010 11:29 
betovergrootpoter
betovergrootpoter
Gebruikers-avatar

Mijn zoon en zijn vrienden hebben daar verleden jaar met een gehuurde jeep rondgereden met een gewoon Belgisch rijbewijs. Maar ik kan hem dat altijd eens vragen hoe dat juist zit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2010 11:35 
betovergrootpoter
betovergrootpoter
Gebruikers-avatar

www.diplomatie.be schreef:
Rijbewijs
Een Europees rijbewijs wordt aanvaard indien men geen resident is in de Verenigde Staten. Nochtans verifieert u best met de maatschappij waar u een auto wenst te huren of zij dat rijbewijs aanvaarden. Om eventuele problemen te vermijden bij een controle door de verkeerspolitie is het aan te raden naast het Belgische rijbewijs ook een internationaal rijbewijs voor te leggen. Dit kan aangevraagd worden bij de gemeentelijke administratie.Het rijbewijs heeft in de Verenigde Staten ook de functie van identiteitskaart zodat het ook kan voor komen dat uw rijbewijs wordt gevraagd in situaties waar u niet met een wagen rijdt.

Dat zou met een maximum van 90 dagen zijn.

bron

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2010 12:06 
Sprookjesfiguur
Gebruikers-avatar

Barney schreef:
Nog een vraagje:

Hier op het werk beweert iemand dat je een internationaal rijbewijs nodig hebt om in de VS rond te toeren. Ik betwijfel dat sterk, aangezien ik een paar jaar geleden in Florida ook gewoon met mijn oud Belgisch rijbewijs heb rondgereden, zonder dat daar iemand een opmerking heeft over gemaakt. Is dat internationaal rijbewijs nodig (bvb als je daar bij een ongeval betrokken bent of zo, als bewijs naar de politie)?

Ik heb een internationaal rijbewijs, omdat er ook in het engels moet opstaan dat het een rijbewijs is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2010 12:28 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Voor Alamo is het niet echt nodig, maar blijkbaar is het dus wel aan te raden voor het geval je iets voorhebt met de wagen...

Weeral 16 euro naar de filistijnen. :(

Aangezien onze route toch zo goed als vaststond, heb ik ondertussen al de meeste hotellekes op voorhand geboekt (op één na zijn die toch kosteloos te annuleren, moesten we onze route nog willen overhoop gooien). Dat spaart toch wat tijd en moeite ter plaatse uit. En ik heb me mooi aan mijn budget gehouden van gemiddeld 100USD per nacht, alle taksen en toeslagen voor extra bed inbegrepen.. Flink van mij. 8)
Ik weet dat het ook de helft goedkoper kan als je altijd in super 8 of America's best value gaat logeren, maar af en toe een minimum aan luxe mag toch ook wel. En als je kortbij, of in de parken wil logeren, dan betaal je dat natuurlijk ook.

Nu ga ik nog eens een paar scenic drives gaan opzoeken... 8)

Nog 21 dagen!!! :luxe: :luxe: :luxe:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2010 12:38 
betovergrootpoter
betovergrootpoter
Gebruikers-avatar

Toen wij jaren geleden enkele jaren geleden in US waren, logeerden we regelmatig in Super 8 en eigenlijk is er weinig verschil met een Best Western qua luxe en comfort.
Het grootste verschil is de buitenkant van het hotel. Nog een verschil is dat een Super 8 geen restaurant heeft of geen bar, maar ja die zijn er dan wel in de buurt ;-)

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2010 12:46 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

En ons nieuw, aangepast programma:

Dag1: Aankomst LA
Dag 2: langs de kustweg naar San Simeon of hoe ver we ook geraken, we zien wel.
Dag 3: San Simeon - SF
Dag 4: SF
Dag 5: SF - Bakersfield of hoe ver we ook geraken, we zien wel.
Dag 6: Bakersfield - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion
Dag 10: Zion - Bryce
Dag 11: Bryce
Dag 12: Bryce - Tusayan (Grand Canyon) (-> lange rit. :shock: )
Dag 13: GC - Sedona
Dag 14: Sedona - Tucson
Dag 15: Tucson
Dag 16: Tucson - ergens
Dag 17: ergens - LA
Dag 18: LA (Universal Studios)
Dag 19: naar huis. :Brock

Behoorlijk ambitieus en veel km met 3 kinderen op de achterbank, maar we gaan ervoor. :scool:

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]