Nu had ik mij daarnet toch bijna een kemel geschoten.
Ik reserveer online een hotelleke in LA (we moeten wel op hotel gaan, want zowel Angelina, Jennifer, Meg, Julia en Sandra hebben laten weten dat ze helaas niet thuis zijn op het moment dat we daar passeren, en we dus niet bij hen kunnen logeren, en bij Beckham en zijn vogelverschrikker zie ik dat niet zitten). Ik reserveer dus online en vul alle gegevens in (vergeet eerst het postnummer van Bedrock, maar dat vul ik nog in nadat ik een foutmelding krijg) en klik op OK. Opgelucht dat ons laatste hotelleke geboekt is, check ik nog even met een half oog de reservatiegegevens. Blijkt dat door die foutmelding op het postnummer van Bedrock, de datum van reservatie teruggesprongen is naar de datum van vandaag, ipv de oorspronkelijke 17 april. Ik had dus voor vannacht een hotel geboekt in LA.
Aangezien ik het niet zie zitten om eventjes over en weer te gaan voor één nachtje, pleeg ik dus een telefoontje naar Jeff Bridges om te vragen of hij dat misverstand niet kan gaan rechtzetten voor mij. Maar de Jeff was blijkbaar nog niet nuchter genoeg na het Oscarfeestje van twee dagen geleden want hij deed of hij mij niet kende.

Ik beslis dus dan maar om het zelf te regelen en bel naar het telefoonnummer dat vermeld staat op de website. Ik krijg een vriendelijke madam aan de telefoon van een overkoepelende organisatie. Ze kijkt de boekingsgegevens na, en zegt dan doodleuk dat de annulatietermijn van 24 uur voor aankomstdatum helaas verstreken is aangezien de aankomstdatum vandaag is.

'Goodbye sir, and have a nice day'
Maar iedereen die mij kent, weet dat ik het daarbij niet laat! Ik schiet in een franse colère, bel naar den Arnold, leg hem de zaak uit, en zeg hem dat ik het telefoonnummer van het hotel zelf wil hebben. Den Arnold verstaat mijn probleem onmiddellijk, gaat efkes het telefoonnummer zoeken ('I'll be back' zegt em), en 2 minuten later hang ik al aan de telefoon met de hotelmanager. Ik leg hem de zaak uit, zeg dat den Bruce (Willis, niet Springsteen) en de Jean-Claude zullen langskomen om zijn etablissement wat te reorganiseren als hij niet toegeeft, en uiteindelijk kan de mens niet anders dan mijn reservatie annuleren, en te wijzigen in de juiste.
Eind goed, al goed. Maar moraal van het verhaal: het is dus toch handig om wat mensen te kennen daar in de VS.