www.1000-poot.com

Duizend en één vragen forum
Het is momenteel 08 Sep 2010 13:18

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Titel: Re: Boekenwurm.
BerichtGeplaatst: 20 Nov 2009 14:58 
Tettermieke
Gebruikers-avatar

Brockske schreef:
vlinderke schreef:
Ga je de 2de film kijken Brockske? :-D

we zijn net terug! :D

Toffe film, filmtechnisch zeker beter als de eerste, en ze hebben naar mijn mening het boek beter gevolgd. Zeker de moeite waard!

:luxe: spannend!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2010 01:32 
grootpoter
grootpoter
Gebruikers-avatar

Creepie schreef:
De vliegeraar, van Khaled Hosseini.

Mooi boek!
Hier en daar een beetje cliché, soms té voorspelbaar, maar heel meeslepend geschreven. Zo'n boek dat je moeilijk kan neerleggen.

Enige minpunt : plot is een beetje snel afgeraffeld. Hij had er 100 blz moeten aanplakken en daarin het slot in Amerika beter uitwerken.

Net de opvolger gelezen : Duizend Schitterende Zonnen

Alles wat De vliegeraar in mijn ogen miste, had dit boek wél.

Prachtig en imho erg realistisch beeld van Afghanistan door de jaren heen. Beschreven vanuit het standpunt van 2 vrouwen. Pageturner met diepgang die heel erg goed geschreven en opgebouwd is. Voor iedereen die zich een idee wil vormen van hoe het voelt om als vrouw in een totaal andere wereld dan de onze op te groeien. De vrouwen in kwestie zijn zo herkenbaar dat je je er probleemloos mee kan identificeren, maar tegelijk toch zo verschillend van 'ons'. Een boek dat vaak in je gedachten zal opduiken bij het zoveelste nieuwsbericht over Afghanistan. Als ik een boek van Hosseini moet aanraden, zal het zeker dit zijn, en niet De Vliegeraar. Prachtboek!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2010 02:50 
grootpoter
grootpoter
Gebruikers-avatar

Barney schreef:
De Schaduw van de Wind, van Zafon.

*Is volgende op lijstje*

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2010 22:33 
grootpoter
grootpoter
Gebruikers-avatar

Ik heb me bedacht, en heb ondertussen eerst 'Mannen die vrouwen haten' van Stieg Larsson gelezen (het eerste boek van de Millennium-trilogie).

Nu wordt Zafon de volgende, als ik me tenminste kan bedwingen om niet eerst het 2de boek van Larsson te lezen :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2010 22:45 
overgrootpoter
overgrootpoter
Gebruikers-avatar

De vliegeraar ligt op het stapeltje, Zafon staat op het verlanglijstje, momenteel weer eens een CSI aan het lezen :scool:

http://www.adinda.belen.be

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2010 11:28 
Schrijvende legende
Gebruikers-avatar

Barney schreef:

Volgens de meeste commentaren is dit een pageturner, maar ik heb er toch een tijdje over gedaan. De man is duidelijk een meesterlijk verteller, zo hard zelfs dat hij zich in mijn ogen soms te veel laat gaan in uitweidingen. Je moet het als het ware bijna in één keer uitlezen als je de draad niet wil kwijt geraken. Iets teveel zijsporen naar mijn mening.
Qua stijl had ik soms moeite met zijn wel heel uitgebreide manier om de dingen te omschrijven. Anderzijds ben ik er ook wel jaloers op, want op de momenten dat hij wél bij de zaak blijft is hij meesterlijk.

Uiteindelijk toch goed genoeg om mij warm te krijgen voor zijn tweede boek, 'Het spel van de engel', dat ik nu begonnen ben.

'Het spel van de Engel' is ondertussen uit, en dat was nog meer zwoegen dan het eerste boek. Was het niet dat ik een bijna autistische dwang voel om een boek uit te lezen, eenmaal ik erin ben begonnen, dan had ik het allang weggelegd. Geen aanrader wat mij betreft.

Nu ben ik weer overgeschakeld op wat 'intellectuelere' lectuur: 'Integrale Visie' van Wilber en 'De biologie van de Overtuiging', een wetenschappelijke uiteenzetting over hoe gedachten zelfs onze zogenaamde erfelijke patronen kunnen wijzigen.

Daarna ligt 'Gevangen' van Stephen King al klaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2010 21:45 
grootpoter
grootpoter
Gebruikers-avatar

Paar dagen terug uitgelezen : Zafon, De schaduw van de wind

Ja, die lag al op de stapel sinds februari ergens. Niet dat ik er zo lang over gedaan heb, maar voor zo'n boek wil ik wat tijd hebben om door te kunnen lezen, dus is er eerst nog wat anders gepasseerd alvorens eindelijk eens aan Zafon te beginnen.

Barney schreef:

Volgens de meeste commentaren is dit een pageturner, maar ik heb er toch een tijdje over gedaan. De man is duidelijk een meesterlijk verteller, zo hard zelfs dat hij zich in mijn ogen soms te veel laat gaan in uitweidingen. Je moet het als het ware bijna in één keer uitlezen als je de draad niet wil kwijt geraken. Iets teveel zijsporen naar mijn mening.
Qua stijl had ik soms moeite met zijn wel heel uitgebreide manier om de dingen te omschrijven. Anderzijds ben ik er ook wel jaloers op, want op de momenten dat hij wél bij de zaak blijft is hij meesterlijk.

Uiteindelijk toch goed genoeg om mij warm te krijgen voor zijn tweede boek, 'Het spel van de engel', dat ik nu begonnen ben.

De kritiek op zijn taalgebruik had ik ook gelezen. Maar : ik vond het nergens storend, in tegendeel. Ik vond het taalgebruik zelfs een groot pluspunt voor het verhaal, de uitweidingen passen bij de sfeer die hij probeert op te roepen.
Ik vond dat nu echt nog eens zo'n boek om helemaal in op te gaan, in een prachtig beschreven wereld, met de zalige gedachte dat je dat voor de duur van een dikke 500 pagina's mag doen. Voor mijn part had hij er nog een paar 100 mogen aanplakken.

Momenteel ben ik even aan het afkicken met de 2de uit de trilogie van Stieg Larsson ('De vrouw die met vuur speelde'). Ondertussen halverwege, en net zo verslavend als z'n voorganger in de reeks van 3.

En daarna ligt de opvolger van Zafon, 'Het spel van de engel' hier ook klaar.

Ik ben dus bijna klaar met de fictie-hypes Zafon/Larsson, maar zo lang ze van het niveau van die 2 zijn, hoor je mij niet klagen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2010 09:24 
poter
poter
Gebruikers-avatar

Daar ik na vele jaren werken :D en dus te weinig tijd nu werkloos ben geworden,ben ik terug gekeerd naar mijn passie lezen en ben begonnen aan De Buddenbrooks van Thomas Mann.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 Apr 2010 19:36 
betovergrootpoter
betovergrootpoter
Gebruikers-avatar

Op het ogenblik lees ik "Winter in Madrid" van C. J. Sansom.

Een aangrijpend verhaal over de burgeroorlog in Spanje tijdens 1940.
Moeilijk om weg te leggen.

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]